Salgs- og leveringsbetingelser

Handelsbetingelser

Hvis du oplever problemer, så sig til, så hjælper jeg dig videre.
DU SKAL acceptere coockies for at kunne gå til betaling. Det er der ikke noget farligt i, du giver "bare " lov til, at jeg må hive din ordre med over i mit faktureringssystem, så du kan gennemføre en handel. Coockies på min side er kun de allermest nødvendige, for at kunne drive en webshop, så du siger ikke ja til noget, som er "skadeligt".

For at handle på www.ho-strik.dk:
-Skal du være fyldt 18år
-Have læst og bekræftet vore handelsbetingelser.

Alle varer på www.ho-strik.dk er vist med 25% dansk moms.

Bestilling & betaling:
Når du har valgt dine varer, kommer du videre til bestilling, her skal du bekræfte ordren. Du vil her skulle indtaste navn, adresse, tlf. nr. og e-mail.

Sammenlægning af ordrer: har du flere ordrer der skal sendes sammen, rettes portoen til, men der tages et gebyr på 10,-kr pr ordre der skal sammenlægges. Det er vigtigt at du giver besked på mail, og ikke først i bemærkninger på den sidste ordre, da den første så kan være sendt afsted.

Ho Strik har et mobilnummer til Mobile Pay: 13391
det er KUN til mobile Pay - og kan kun bruges i butikken i Ho.

Fragt: 
Pakker sendes som standart med GLS til nærmeste Pakkeshop. 
Fragt med GLS er 56,-kr

Hvis du sender dine varer retur, og har opnået fri fragt, vil fragt for fremsendelse af din ordre, bliver fratrukket returvarerne. Beløbet er 79,-kr for pakker til GLS-pakkeshop og 79,-kr GLS privat/erhvervsadresse.

Det er dit ansvar at mailen/sms-nummer du skriver i din ordre er rigtig, så du får mail/sms, når din pakke er klar til afhentning. 
Kommer pakken retur som ikke afhentet, kommer du selv til at betale for retur porto: 79,-kr.
Jeg vil kreditere dit køb, og fratrække ekstra udgiften til returfragt.
 
Du kan også vælge at få sendt med Post Nord: pakke afhentet på posthus eller pakke med omdeling.
 
Udenfor Danmarks indenrigsgrænser - dette gælder også for: Færøerne, Island og Grønland:
Jeg sender også gerne garn til alle udenfor Danmark. Når du bestiller, så er det vigtigt, at du er 100% sikker på, at du ønsker dine varer. Det er dyrt i porto, og skal købet fortrydes, koster det dig det samme i returporto som det kostede at få det fremsendt. 
Inden jeg sender pakken, vejer jeg den, så jeg er sikker på, at du ikke betaler for meget i porto.
Når jeg har sendt pakken, er det vigtigt, at du efter 7 dage, giver besked, hvis pakken ikke kommer frem. Du kan fortryde dit køb, indtil jeg sender pakken, er den først sendt, skal der afregnes returporto af dig, for at kalde den tilbage. 
Der sker desværre sommetider fejl i postens behandling af pakker, det er ikke noget jeg kan stilles til ansvar for. Skal der køres en reklamationssag, afsluttes sagen, så snart jeg har fået sagen afsluttet fra Posten.
Kommer pakken retur som ikke afhentet/afleveret, opkræves du returporto, og du får det overskydende beløb afregnet, via den betaling du lavede, da du lavede ordren. Det vil sige, du betaler både porto for fremsendelse og returnering.
Du skal betale told i dit eget land, det er ikke noget jeg har noget med at gøre, og den sag, kører kun mellem dig og dit toldkontor, og jeg kan ikke hjælpe med at løse problemer der. Jeg har desværre oplevet at Tolden i Norge kan tage op til 3uger, det er dog normalt det kun tager omkring en uge, men jeg kan ikke stille garantier for, hvad tolden tager af tid på din pakke.
Har du spørgsmål inden du handler, så er du meget velkommen til at kontakte mig på: info@hostrik.dk
Bestiller du varer, som ikke er på lager, for du oplyst en ca dato for afsendelse, og kan tage stilling til, om ordren skal leveres, eller annulleres.
 
Betaling:
 
-Via Kort-betaling, et sikkert betalingssystem. Levering 2 - 7 dage. Her vil du blive sendt videre til et sikkert system, hvor der ikke er nogen risiko for misbrug af dankort og andre kort. Du vil modtage en ordrebekræftelse via e-mail. Med forventet levering, er der restordre vil dette også være anført her. Betalingen vil blive gennemført, når vi sender bestillingen. Betalingssystemet understøtter følgende korttyper: Dankort, eDankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro, JCB og Diners Club.
Her opkræves gebyret på de omkostninger, der er forbundet med indløsning af kort-betaling:
Gebyrpriser (Opkræves på Betalingsvinduet): 

Danske kort: 
Dankort og Visa/Dankort: Ingen gebyr
eDankort: Gebyr i flg gældende takster
Internationale kort: 
Kort udstedt i Danmark:  Gebyr i flg gældende takster
Kort udstedt i udlandet:  Gebyr i flg gældende takster

Restordre:
Der kan forekomme restordre, fx hvis de varer jeg har på lager ikke er samme parti. Der kan være op til 7 dages levering på varer der skal bestilles. Du vil dog senest dagen efter bestilling, få en mail om forventet leveringstid. Ønsker du ikke at vente, kan du altid annullere ordren skriftligt via mail: info@hostrik.dk Er ordren sendt inden du fortryder, sal du betale levering og retur omkostningerne.

Fortrydelse:
Du kan fortryde dit køb indenfor 14 dage, (fra advisering om modtagelse af pakke hos GLS-pakkeshop eller PostDanmark), hvorved varerne sendes retur til Ho Strik. 
HUSK at der skal sendes en formular om returnering inden du sender varen retur. Ho Strik skal have tydeligt besked på, at du ikke ønsker din vare leveret, eller at du sender den retur.
Giver du ikke Ho Strik tydeligt besked, vil du blive pålagt fragt for fremsendelse af varer, og returnering af varerne.
Pr. 13. juni 2014, er det kundens ansvar at returvarer når helt retur. Forsvinder de i posten, er det kundens tab. Varen skal være i samme stand som ved modtagelsen. 
Har du opnået fragtfri levering, og sender varerne retur, vil fragten for fremsendelse blive modregnet i beløbet der skal betales tilbage til dig (GLS til pakkeshop har en kostpris på 59,-kr incl moms og olietillæg)
I tilfælde af retur, står køber for transportomkostninger både for modtagelse og retur - med mindre at det er Ho Strik, der har sendt en forkert vare - så retter jeg selvfølgelig fejlen. 



UDSALGSVARER: Skal returneres inden 14 dage fra modtagelse.

Reklamation:
Det sker desværre somme tider, at en vare ikke er i orden, eller at Ho Strik har sendt forkert vare. Sker det, er det selvfølgelig Ho Strik, der afholder fragtomkostningerne for returnering af det der skal byttes, og tilsender det rigtige igen.


ISAGER: alt hendes garn tages retur, hvis du har noget i overskud - husk blot banderole (er farven/kvaliteten udgået, gælder samme regler som udsalgsgarn)

Skulle der ved en fejl være tilsendt en defektvare eller forkert vare, så kontakt os straks efter levering på tlf 75275403 eller e-mail info@hostrik.dk, vedrørende returnering. Her betaler vi selvfølgelig portoen, og erstatter varen.

Er pakken blevet beskadiget under transport, og varen derfor er defekt er det transportfirmaet der står for godtgørelse af skaden. - DET ER MEGET VIGTIGT, AT DU KONTROLLERER INDEN DU ACCEPTERER!.
Det er vigtigt, ved modtagelse af varen, at kontrollere varen, så lad posten vente til du har pakket op, og kontrolleret varen. Har du først accepteret og modtaget en pakke, der er ødelagt i posten, så har du også accepteret skaden på varerne inde i pakken.
Er pakken afleveret i postkassen, så tag ned på posthuset og åben den der, så de kan se, at det er i deres arbejde med pakken, at den er blevet beskadiget. ET POSTBUD MÅ IKKE AFLEVERE EN DEFEKT PAKKE, UDEN AT DER ER BEMÆRKNINGER DEROM.

Returadresse:
Ho Strik
Hovej 21
6857 Blåvand

Tlf 75275403
e-mail: info@hostrik.dk

Skal du have penge retur:
Sker det via den betaling du har brugt, da du bestilte dine varer.

Modtagelse af varer:
Du bedes straks ved modtagelse tjekke varerne for fejl og mangler.

Ansvar:
www.hostrik.dk kan ikke holdes til ansvar for:
*Forsinkelse forårsaget af vind & vejr eller forsinkelse fra transportfirmaets side.
*fejl og mangler , modtaget virus eller andet forårsaget ved brug af internet, e-mail, downloads osv
*ændring i farve på garnet i forhold til billedet på din skærm - hvor du har bestilt garnet.